Τρίτη 21 Μαΐου 2024

Ἂν ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ παρατήσει τὴν καρδιά μου καὶ τὴν διάνοιά μου…




Ἂν ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ παρατήσει τὴν καρδιά μου καὶ τὴν διάνοιά μου…


Ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κρονστάνδης*

 


   παντοδυναμία τοῦ Κυρίου ἀγκαλιάζει ὅλα τὰ κτίσματα, ἀπὸ τὰ ὑψηλότερα ἕως τὰ κατώτερα: τοὺς Ἀγγέλους, τοὺς ἀνθρώπους, τοὺς οὐρανοὺς καὶ ὅσα εἶναι ἐκεῖ, τὴν γῆ καὶ ὅσα εἶναι ἐκεῖ, τὴν θάλασσα καὶ ὅσα εἶναι ἐκεῖ.

   Ἡ παντοδυναμία Του περιβάλλει κάθε τί γενικὰ καὶ κάθε μέρος τῆς κτίσεως.

   Καὶ ἡ καρδιά μας λοιπὸν ἂς περιβάλλεται ἀπ’ αὐτὴ τὴν παντοδυναμία, μὲ ὅλους μας τοὺς λογισμούς, ὅπως εἶναι γραμμένο: «Καρδία βασιλέως ἐν χειρὶ Θεοῦ» (Παροιμ. κα΄ 1).

   Γι’ αὐτὸ καὶ ὁ Ἀπόστολος λέγει: «Οὐχ ὅτι ἱκανοὶ ἐσμεν ἀφ’ ἑαυτῶν λογίσασθαί τι ὡς ἐξ ἑαυτῶν, ἀλλ’ ἡ ἱκανότης ἡμῶν ἐκ τοῦ Θεοῦ», δηλαδή· ὄχι διότι εἴμαστε ἀπ’ τοὺς ἑαυτούς μας ἱκανοί, οὔτε ὅτι ἀπὸ τὴν δική μας διάνοια κι ἀπ’ τοὺς δικούς μας λογισμοὺς συνθέτουμε καὶ προσφέρουμε τὸ κήρυγμα. Ἀλλ’ ἡ ἱκανότητά μας εἶναι ἀπὸ τὸν Θεό. (Β΄ Κορ. γ΄ 5).

   Ἂν ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ παρατήσει τὴν καρδιά μου καὶ τὴν διάνοιά μου, γίνομαι σὰν τὴν σκόνη ποὺ τὴν παίρνει ὁ ἄνεμος.

   Δὲν ἔχω πλέον καμμία σταθερότητα στὴν ζωή μου, ἀλλὰ μὲ ἄγει καὶ μὲ φέρει ἡ κλίση πρὸς κάθε κακό. Ἡ διάνοιά μου καὶ ἡ καρδιά μου χάνουν τὸ φῶς καὶ τὴν δύναμή τους.



* Ἀπὸ τὸ θαυμάσιο βιβλίο «Ἡ ἐν Χριστῷ ζωή μου», (123) σελ. 71.