Τρίτη 24 Αυγούστου 2021

Ἡ ἱεροκατηγορία




Ἡ ἱεροκατηγορία


Ἀπὸ τὶς Διδαχὲς τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ*


   Νὰ προσέχετε, ἀδελφοί μου, οἱ κοσμικοὶ νὰ μὴ κατηγορῆτε τοὺς παπᾶδες σας, νὰ μὴ τοὺς ὑβρίζετε καὶ νὰ μὴ τοὺς παραμελῆτε, διότι βάνετε φωτιὰ καὶ καίεσθε· διότι οἱ παπᾶδες εἶναι ἀνώτεροι καὶ ἀπὸ τοὺς Ἀγγέλους καὶ ἀπὸ τοὺς βασιλεῖς.

   Ἐγώ, ἀδελφοί μου, ἡ γνώμη μου ἔτσι μὲ λέγει νὰ κάμω. Ἐὰν ἀπαντῶ ἕνα παπᾶ καὶ ἕνα βασιλέα, μὲ φαίνεται εὔλογον τὸν παπᾶ νὰ βάλω νὰ καθήσῃ ὑψηλότερα ἀπὸ τὸν βασιλέα· καὶ ἐὰν ἀπαντήσω ἕνα παπᾶ καὶ ἕνα ἄγγελον, πρῶτα θὰ χαιρετήσω τὸν παπᾶ καὶ ἔπειτα τὸν ἄγγελον.

   Διότι, ἀδελφοί μου, εἶναι ἀνώτερος καὶ ἀπὸ τὴν ἁγίαν Τράπεζαν, ἀνώτερος καὶ ἀπὸ τὸ ἅγιον Ποτήριον· διότι τὸ ἅγιον Ποτήριον εἶναι ἄψυχον, μὰ ὁ ἱερεὺς μεταλαμβάνει τὰ Ἄχραντα Μυστήρια καθ’ ἑκάστην ἡμέραν, τὸ τίμιον σῶμα καὶ αἷμα τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ Θεοῦ.

   Ἐγώ, ἀδελφοί μου, δὲν ἔχω καμμίαν κατηγορίαν νὰ κάμω τῶν παπάδων, διότι εἶναι παπᾶδες καὶ ἔχουν τὸν Χριστὸν ὁποὺ τοὺς παιδεύει καὶ ὅ,τι σφάλμα κάμουν οἱ παπᾶδες, ἔχει ὁ Χριστός μας ράβδον σιδηρᾶν δι’ αὐτούς.


* Ἐκ τῆς Ε΄ Διδαχῆς.


* Ἀπό τό θαυμάσιο βιβλίο: Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Ν. Καντιώτου, μητροπολίτου Φλωρίνης, «ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ», ἐκδόσεις Ὀρθοδόξου Ἱεραποστολικῆς Ἀδελφότητος «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ», Ἀθῆναι 1996, σελ. 213-214.


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ 27-8-2020