Δευτέρα 18 Απριλίου 2022

«Ἐν ταῖς λαμπρότησι τῶν ἁγίων σου …»




«Ἐν ταῖς λαμπρότησι τῶν ἁγίων σου …»

(ΜΕΤΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ)


Τοῦ μακαριστοῦ

Ἀρχιμ. Ἐπιφανίου Ἰ. Θεοδωροπούλου*


Στιχηρὸ Ἰδιόμελο Αἴνων.

Ἦχος α΄.

   ν ταῖς λαμπρότησι τῶν ἁγίων σου, πῶς εἰσελεύσομαι ὁ ἀνάξιος; Ἐὰν γὰρ τολμήσω συνεισελθεῖν εἰς τὸν νυμφῶνα, ὁ χιτών με ἐλέγχει, ὅτι οὐκ ἔστι τοῦ γάμου, καὶ δέσμιος ἐκβαλοῦμαι ὑπὸ τῶν Ἀγγέλων. Καθάρισον, Κύριε, τὸν ῥύπον τῆς ψυχῆς μου, καὶ σῶσόν με ὡς φιλάνθρωπος.


Ἑρμηνεία:

   Μέσα στὴν Βασιλεία Σου, Κύριε, ὅπου ἀκτινοβολοῦν οἱ λαμπροφοροῦντες ἅγιοί Σου, πῶς θὰ (δυνηθῶ νὰ) εἰσέλθω ἐγὼ ὁ ἀνάξιος; Διότι ἐὰν τολμήσω νὰ εἰσέλθω μαζὶ μὲ αὐτοὺς στὴν αἴθουσα τῶν γάμων Σου, (δηλαδὴ στὴν Βασιλεία Σου), φανερώνει τὴν ἀναξιότητά μου τὸ ἔνδυμα (τῆς ψυχῆς μου), ποὺ εἶναι (πλῆρες κηλίδων ἀπὸ τὶς ἁμαρτίες μου καὶ γιὰ τοῦτο) ἀκατάλληλο γιὰ τὸν γάμο, καὶ τότε οἱ Ἄγγελοι θὰ μὲ δέσουν καὶ θὰ μὲ ρίξουν ἔξω. Ἀλλά, Κύριε, (Σὲ παρακαλῶ·) καθάρισε τὶς κηλῖδες τῆς ψυχῆς μου καὶ σῶσέ με, ὡς φιλάνθρωπος ποὺ εἶσαι.


* Ἀπὸ τὸ βιβλίο: «Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΣ μετὰ ἑρμηνείας», Ε΄ ἔκδοση τῆς Ἀποστολικῆς Διακονίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, Ἀθῆναι 1988, σελ. 130-131. (Μικρὲς φραστικὲς παρεμβάσεις καὶ ἐπιμέλεια, ὑπὸ ἱερομ. Ν.)